Thank you ALLAH ~ Maher Zain 1/08/2010 09:21:00 PM


Thank You ALLAH ~ Maher Zain

Merupakan "Debut Album"seorang penyanyi nasyeed pop kontemporari yang mana aku telah "jatuh chenta" dengan muzik dan lagu-lagunya. Maher Zain, penyanyi yang berasal dari Lebanon dan menetap di Sweden ini padaku begitu berbakat. Kekuatan muzik, lagu, dan lirik yang kebanyakannya dihasilkan sendiri aku anggap setanding dengan Sami Yusuf (buat pengetahuan, aku juga menyukai lagu2 dendangan Sami Yusuf)

Pertama kali aku mendengar lagu beliau, terus rasa terjatuh chenta..
(^_^)aa-hah.
Kombinasi kekuatan lirik yang menyentuh dan penuh makna, berserta melodinya begitu menyenangkan dan menenangkan.
1) First aku dgr lagu Barakallahulakuma, hati rase tertarik. Then bila cuba dengar lagu-lagunya yang lain, aku terus melekat. Benar-benar membuatkan playlist aku hanya tertera lagu-lagu dedangan beliau selama beberapa minggu ini.
2) Beliau merupakan seorang producer, yang berkelulusan ijazah sarjana muda Aeronautik Engineering.
3) Lagu yang paling aku suka dalam album ini ialah InsyaALLAH (sgt suka dgr lagu ni especially bile rase tension dan kebuntuan dgn mcm2 masalah), For the rest of my Life, dan Thank You Allah. Tapi jgn salah faham, bukan 3 itu aje yg aku suka sebenarnya, tapi juga lagu2 nya yang lain yang mmg terus terang aku katakan mmg best..! (maaf kalau pendapat pembaca tidak sama seperti penulis)
lagu - lagu lain dalam album ini termasuklah :
Allahuallah kiya karo (English+ Arabic+Hindi)
Always Be there
Palestine Will be Free
Awaken
Hold My Hand
The Chosen One
Open Your Eyes
Never Forget (Ft. Mesut Kurtis)
P/S: Try it, I bet you won't be dissapointed
~zaza

0 comments: